Feminism och liberalism!

Idag skall jag vara med på en feministisk debatt som 8-marskommittén ordnar. Om man söker denna organisation på nätet, så ser man att det är en klar vänsterorganisation. Men kul att de ordnar en debatt med företrädare för alla politiska partier. Så jag förbereder mig och kollar in vilka frågor, som de vill ha för debatten. Lite besviken blir jag – finns inget om så viktiga kvinno-frågor som tex bilindustrins framtid, kollektivtrafiken, bolagsstyrelser, offentlig upphandling och andra tunga kvinno-frågor som tex turistbranschen, småföretag, fritt vårdval ? How come? Kvinnors inflytande över framtiden måste bli bättre – vi måste också få makt och inflytande i de sk hårda sektorerna! Så tycker jag!

Kommentera

