Valet, Jan Myrdal och jämställdhet.

– Det är ett ovanligt spännande val, säger en av mina arbetskamrater. – För första gången på flera år följer jag valdebatterna, fortsätter han. Jag blir lite förvånad, eftersom det är första gången, han överhuvudtaget har sagt något alls om något val. Men han har rätt. Det är ett mycket spännande val – och många viktiga frågor.   

Svd skriver idag att det är jämnt mellan blocken. Det är hämtat från  TV4Novus som skriver att det är Sahlin och MiljöMaria som backar ordentligt. Seved Monke skriver på sin blogg att väljarna börjar se igenom de rödgrönas budskap. Som tex skall jag betala Jan Myrdals lön –  det vill jag absolut inte. Han stödjer ju galna diktaturer.  Oavsett alla missuppfattningar som Madeleine Sjöstedt råkat ut för, så – nä inga kulturpengar till sådana som hyllar folkmord. Göran Sommardahls helt onyanserade inlägg i P1 idag, speglar en mängd unkna värderingar. Det handlar inte om konstnärlig kvalitet – jag tror inte att Jan Myrdals verk kommer bli svenska klassiker. Rent litterärt, alltså.

Seved Monke skriver också om det finns en bloggadel. Ja, på sätt och vis, ett slags bloggarnas riddarhus, vi som länkar till varandra får inte bli ett slags slutet elitgäng.  Även om bloggen ligger öppen för världen.

Liberati bjuder in till en grupp på facebook som vill bojkotta företag som inte har kvinnor i styrelsen. Jag har varit inne på samma idé, fast det skulle bli lite kallt att gå naken på i december. Däremot skulle vi politiker kunna se över Lagen om offentlig upphandling – vi handlar inte av företag som inte har kvinnor i styrelsen? Alla goda idéer tas tacksamt emot i denna fråga!

Kommentera

