Rut och rösta på RUT!

Hittade en intressant artikel om Rut; ja RUT-avdraget i Advokatsamfundets  nättidning. Samfundets generalsekreterare  Anne Ramberg skriver om sin vännina RUT.

Ibland är det så bra, så jag klipper ett  citat från hennes artikel, så här rakt av:  ”Jag har aldrig sett mig själv som feminist. Jag vet inte varför man ska behöva inordnas under olika beteckningar. Jag vägrar att acceptera tanken på flummiga så kallade könsmaktsordningar, ovisst vari dessa nu består. Men Rut, henne gillar jag. Rut är nämligen i likhet med många andra tjänster en delvis skattefinansierad tjänst. Hon möjliggör för unga män och kvinnor att kombinera arbete och familj. Hon ger arbete. Hon konverterar en svart tjänstemarknad till en vit. Hon är helt enkelt toppen.”

Behåll RUT. Rösta på Ja till Framtiden – Rösta på RUT! Rösta på Alliansen!  

Kommentera

