Folkomröstning och Infrastruktur?

Hemkommen från en helg i Stockholm, inser jag vidden av hur det rödgröna blocket i huvudstaden, vill hantera beslutet om Förbifart Stockholm

En regional  folkomröstning skall lösa beslutskramperna för de rödgröna, skriver Expressen. Men…regional, det blir istället att samtliga invånare i Stockholms Län skall få rösta. Hoppas alla vet att folkomröstningar i Sverige är rådgivande – inte beslutande.

Det kännns riktigt bra att vara  folkpartistisk regionpolitker i Västra Götaland. Kartan ser ut som ett hjärta – jag är så glad att jag är regional?  Här finns västsvenska infrastrukturpaktetet. Jag hade funderat mera om jag bodde i Stockholm. Inte för att jag inte gillar folkomröstningar, utan för att de rödgröna i Stockhom inte vågar tala om att de inte  att de är helt splittrade i när det gäller infrastrukturen – liksom i många andra frågor!

2 thoughts on “Folkomröstning och Infrastruktur?

  1. Ping: Claeskrantz.se » Medierna mer negativa till Mona Sahlin än Fredrik Reinfeldt

    1. Rosie Rothstein Inläggets författare

      Kan man bara påstå att medierna är mer positiva till den ena eller den andra politikern? Fel också att jämställa Reinfeld med Bush!

      Svara

Kommentera

