Heja DO – fortsätt till Lysekil!

Hörde idag på radion, att diskrimeringsombudskvinnan var i Göteborg. Det är bra, behövs säkert.För ibland kan jag undra över platsannonserna: Vit svensk man sökes till viktigt uppdrag. Är du go gubbe, idrottsintresserad, helst utan  andra kunskaper och intresse. Känner du inte till vem som fått Nobelpriset i litteratur? Då är du som klippt och skuren som vår nye ledare för vårt nya uppdrag. Heter du dessutom Glenn eller Göran, välkommen att söka tjänsten som överkukkusjef? Den är redan din! 

Käre DO, fortsätt gärna till Lysekil. Där sköter dom vindkraftverk, som  man sköter kvinnor. Det berättade nämligen VD tror jag, när jag frågade i egenskap av regionpolitiker på ett studiebesök just i Lysekil, just på vindkraftverket. Jag vet inte, kära DO, om jag skall bli orolig eller inte för vindkraftverket i Lysekil?  Jag vet nämligen inte alls hur ”dom” los gubbos” ?  sköter (va?) kvinnor i Lysekil. Inte heller hur dom sköter män – i Lysekil. Vad skall jag tro, hjälp kära diskrimineringsombudsman(kvinna?).

Kommentera

